Американскиот претседател Доналд Трамп потпиша нова извршна наредба со која се отвора ново поглавје во развојот на беспилотни летала и електрични авиони за вертикално полетување и слетување (eVTOL).

Регулативата утврдува амбициозен план за забрзување на комерцијализацијата, домашното производство и извозот на беспилотни летала произведени во САД, со акцент на безбедноста, иновациите и технолошката независност.

Според регулативата, Министерството за транспорт и Федералната администрација за воздухопловство (FAA) имаат 30 дена да предложат правила што би овозможиле рутински комерцијални операции со беспилотни летала надвор од визуелниот опсег (BVLOS), што би можело да трансформира сектори како што се логистиката, земјоделството и службите за итни случаи. Конечната верзија на правилото се очекува во рок од 240 дена.

Од FAA ќе се бара да вклучи вештачка интелигенција во процесот на одобрување на операциите со беспилотни летала за да се забрза администрацијата и да се овозможи поконзистентна и побезбедна проценка на ризикот.

Регулативата, исто така, бара започнување на тригодишна пилот-програма за интегрирање на eVTOL авиони – нови електрични авиони кои ветуваат револуција во урбаниот и регионалниот транспорт. Државните, локалните и племенските власти се поканети да достават предлози во соработка со приватни партнери низ САД, а до крајот на годината ќе бидат избрани најмалку пет пилот-проекти.

Зајакнување на домашното производство и извоз
Администрацијата јасно стави до знаење дека сака да ја намали својата зависност од странски производители. Сите федерални агенции се должни да дадат приоритет на беспилотните летала произведени во САД. Министерството за трговија и Алијансата за безбедност на синџирот на снабдување се задолжени да идентификуваат странски компании кои претставуваат ризик за безбедноста на синџирот на снабдување во рок од 30 дена.

Во однос на извозот, наредбата налага ажурирање на регулативите за извоз за да се олесни продажбата на американски цивилни беспилотни летала во партнерските земји, додека институции како што се EXIM Bank и Агенцијата за развој на трговијата се задолжени да дадат приоритет на поддршката на овие активности преку финансирање, осигурување и техничка помош.

Министерството за одбрана е задолжено да ја забрза интеграцијата на американските беспилотни летала во воените операции, вклучително и обука и набавка. Во рок од 90 дена, Пентагон е должен да ја прошири таканаречената листа „Blue UAS“ – листа на домашни беспилотни летала одобрени за воена употреба – и да идентификува воени програми што би можеле да ги направат беспилотните летала поефикасни или смртоносни.

Наредбата стапува на сила веднаш, а нејзиното спроведување ќе биде надгледувано од повеќе федерални агенции во координација со Канцеларијата за научна и технолошка политика на Белата куќа.