Scenic Vision е хибрид кој комбинира електричен и водороден погон.
Заборавете на она што го знаете за Renault Scenic бидејќи ова е сосема поинаков пристап кон возилото што го носи тоа име со децении. За почеток, ова повеќе не е миниван бидејќи Renault ќе го трансформира MPV во кросовер.
Второ, моторот SUS е нешто од минатото, бидејќи овој Scenic е електричен концепт. И повеќе од тоа, бидејќи автомобилот има и опција за продолжен радиус на движење, но овојпат не е мал SUS агрегат, како кај BMW i3 или Chevrolet Volt.
Необичната погонска единица на овој кросовер користи електричен мотор од 215 коњски сили (160 kW), позајмен од моделот Megane E-Tech, од кој наследил помала батерија од 40 kWh.
Покрај електромоторот, автомобилот има и систем за водородни горивни ќелии од 16 kW, чија задача е да ја надополнува батеријата со струја додека возите.
Од Renault објаснуваат дека предноста е тоа што во возилото е можно да се вгради батерија која е половина полесна од онаа кај класичните електрични автомобили, а погонскиот систем нуди иста автономија во возењето.
Кога станува збор за тежината, Scenic Vision тежи 1.700 килограми, што сепак го прави потежок од моделот Megane E-Tech. Зошто? Затоа што кросоверот е поголем. Возилото е долго 4.490 милиметри, широко 1.900 милиметри и високо 1.590 милиметри. Ова го прави 291 mm подолг, 132 mm поширок и 85 mm повисок, со меѓуоскино растојание продолжено за значителни 150 mm (вкупно 2.835 mm).
Сериската верзија ќе пристигне во 2024 година на истата механичка платформа (CMF-EV) која е основа за споменатиот Megane E-Tech како неговиот сестрински модел, Nissan Ariya.
Сепак, водородниот систем за зголемување на автономијата нема да биде достапен при лансирањето на возилото, бидејќи, како што велат во компанијата Renault, засега се работи за „визија“, а не за технологија која е блиску до почетокот на производство.
Францускиот производител проценува дека горивните ќелии имаат иднина и дека возилата со водород до крајот на деценијата ќе можат да поминат 800 километри без застанување, со полнење гориво од пет минути.
Scenic Vision, сепак, е малку повеќе од неговиот необичен погон, бидејќи Renault го истакнува својот еколошки дизајн. Употребени се повеќе од 70 проценти рециклиран материјал, додека 95 проценти може да се рециклираат (вклучувајќи ги и батериите) на крајот од нивниот животен циклус.
Во споредба со традиционалните електрични возила на батерии, концептот има 75 проценти помал јаглероден отпечаток.
Еко-фокусираната конструкција е повеќе вообичаена маркетиншка приказна бидејќи резервоарот со горивни ќелии е направен од јаглеродни влакна кои повторно се добиваат од рециклиран отпад од хартија.
Во футуристичката кабина нема вистинска кожа и Renault ја замени со рециклиран полиестер со низок јаглерод. Покрај тоа, речиси една третина од пластиката што се користи доаѓа од одржлив извор.
Моделот со име Scenic нема да постои во гамата на францускиот производител до 2024 година, кога овој концепт ќе прерасне во сериска верзија.
Renault неодамна објави дека ќе го укине сегашниот миниван со пет седишта, додека триредниот Grand Scenic ќе биде затворен подоцна оваа година.