Компанијата Stellantis, која е сопственик и на италијанскиот Fiat, во четвртокот објави дека во фабриката во Крагуевац во Србија ќе инсталира нова платформа за електрични возила, чие производство би стартувало кон средината на 2024 година.
Како што беше најавено, Србија ќе има клучна улога во стратешкиот план „Stellantis Dare Forward 2030“, кој е насочен кон електрификација на производната гама на возила од сите марки кои работат во рамките на автомобилскиот гигант, вклучително и Fiat. За таа цел, во фабриката во Крагуевац, каде од средината на 2024 година ќе се произведуваат компактни електрични автомобили ќе биде поставена најмодерната платформа наменета за електрични возила.
Новиот компактен електричен автомобил, кој допрва треба да се именува, ќе се произведува во фабриката во Крагуевац, наместо претходниот модел Fiat 500L, кој моментално се склопува во фабриката на Fiat во Шумадија. Фабриката може да се конфигурира и да поддржува потенцијални дополнителни количини на можен втор модел, врз основа на континуирани подобрувања во перформансите.
„Оваа нова платформа е наменета за електрични возила од сегментите А, Б и Ц и нуди ефикасни и чисти решенија за урбана мобилност на нашите брендови“, изјави Карлос Таварес, извршен директор на Stellantis
Изгледот и концептот на возилото веројатно ќе се раководат според Fiat Centoventi Concept (Fiat 120), што беше прикажан во 2019 година. Сцената ја „препозна“ идната генерација на Panda во овој концептен автомобил.
Во медиумите многу се шпекулира кој автомобил ќе го замени Fiat 500L во заминување во фабриката во Крагуевац.
Се очекува дека тоа би можело да биде следната генерација на Panda која ќе се напојува со електрична енергија, а ќе се базира на концептот Fiat Centoventi од 2019 година.
Како што е најавено, новата, четврта генерација на Panda ќе има електричен погон (можна е и хибридна верзија), а во понудата (врз основа на цената) ќе се позиционира под електричниот Fiat 500e.
Фиат засега не открива технички детали, а за споредба, потсетуваме дека 500e ја складира енергијата во литиум-јонска батерија со капацитет од 42 kWh. Автомобилот го придвижуваше електричен мотор со 120 КС (88 kW), кој овозможува забрзување од место до 100 km/h за 9 секунди, додека 0-50 km/h пристигнува за само 3,1 секунди.
Fiat 500e со полна батерија може да помине до 320 km, мерено според циклусот WLTP. На брз полнач од 85 kW, батеријата може да се наполни до 80% од нејзиниот капацитет за 35 минути, додека за само 5 минути можете да достигнете доволна резерва електрична енергија за да поминете 50 километри.