Концептот Type 00 на JAGUAR, кој предизвика возбуда на интернет по неговото дигитално претставување кон крајот на минатата година, го имаше своето јавно деби во Велика Британија на познатиот Goodwood Festival of Speed.

Претставувањето доаѓа само неколку месеци пред компанијата да планира да ја открие сериската верзија на радикалниот електричен супер-GT, автомобил што ќе го означи почетокот на една сосема нова ера за иконскиот бренд.

Овој концепт е јасна декларација за намера целосно да се редефинира Jaguar. Компанијата презеде драстичен чекор и престана да ги продава сите постоечки модели една година за да подготви терен за нова генерација целосно електрични автомобили, позиционирани во значително повисок ценовен ранг.

Нова ера за Jaguar
Првиот од новите модели ќе биде претставен кон крајот на оваа година. Станува збор за елегантен GT со четири врати со до 986 КС, чиј дизајн, и однадвор и одвнатре, целосно отстапува од сè што претходно сме го поврзувале со Jaguar. Неговото производство започнува кон средината на следната година, а ќе следат уште два луксузни модели. Шпекулациите се за голем седан и теренец што би се натпреварувале со Bentley Bentayga.

Сите три модели ќе бидат лансирани со разлика од приближно една година и ќе бидат базирани на сосема нова, наменска JEA архитектура. Jaguar проценува дека оваа платформа ќе овозможи досег до 700 километри, со можност за додавање на 320 километри досег за само 15 минути полнење. Иако компанијата сè уште не ја потврдила големината на батеријата, овие бројки сугерираат пакет од повеќе од 100 kWh.

Концептот Type 00 е резултат на исцрпен процес во кој дизајнерите создадоа дури 13 модели со полна големина. „Сите беа авангардни“, рече раководителот на дизајнот Гери Мекговерн. „Секој итеративен пристап нема да нè доведе до целта“.

Дизајн што пркоси на традицијата
Иако Type 00 е купе со две врати и фиксен покрив, стил на каросерија за кој компанијата вели дека нема да влезе во производство, неговиот избор веројатно бил стратешки. Со своите пропорции, со кабина поставена наназад и особено долга хауба, тој донекаде потсетува на легендарниот Jaguar E-Type од 1961 година, автомобил кој се смета за симбол на претходниот голем дизајнерски пробив на брендот.

Според упатените, димензиите, пропорциите и стилот на концептот се „многу блиску“ до првиот производствен модел од новата генерација. Масивниот супер-GT, конкурент на Porsche Taycan, неодамна беше забележан на тестирање, а концептот Type 00 само потврдува колку биле точни првите информации објавени од Autocar во 2023 година.

Формата на концептот е дефинирана со површини кои се модернистички едноставни, речиси рамни на места, но со елегантни кривини каде што е потребно. Традиционалната маска е заменета со нов дизајнерски елемент наречен „Strike Through“. Овој мотив од 16 линии се користи како преден украс, кој се протега низ долгата хауба, па дури и низ шофершајбната. Истиот мотив е видлив и на масивните 23-инчни тркала.

Еден од најрадикалните потези е отфрлањето на задниот прозорец, кој се смета за тежок и непотребен. Наместо тоа, автомобилот користи двојни странични камери и дигитален ретровизор, сличен на оној на неговиот сестрински автомобил, Defender. Високата странична линија и рамниот покрив му даваат речиси „отсечен“ изглед, што суптилно го поврзува со друг класик – моделот XJS.

Футуристички ентериер
Внатрешноста се одликува со минималистички простор за двајца патници во крем тонови, користејќи одржливи материјали како што се текстилот Kvadrat наместо кожа. Во кабината доминираат беспрекорни седишта, централна конзола со Травертин камен и месинган детаљ што се протега по целата должина на кабината.

„Како и кај надворешноста, технологиите што се активираат по потреба се заштитен знак на ентериерот“, објаснува раководителот на дизајнот на ентериерот Том Холден. Ова е очигледно кај екраните што ги заменуваат ретровизорите и „се лизгаат тивко и театрално“, додека отворачите на вратите се наоѓаат во конзолата на покривот. Наместо класичен прекинувач за избор на режим на возење, возачот вметнува посебен токен во отворот во конзолата. Останува нејасно колку од овој радикален ентериер ќе се пренесе на производствениот модел за 2026 година.

Голем ризик
Jaguar е свесен за големината на ризикот што го презема, но извршниот директор на JLR, Адриан Мардел, одлучно порачува: „Нема да има успех за JLR без Jaguar“. Ова ја отфрла секоја идеја дека компанијата би можела да се откаже од Jaguar и да се фокусира исклучиво на високопрофитабилните Range Rover-и.

Целта повеќе не е да се натпреварува со BMW и Audi со модели како XE, XF или F-Pace, кои сега се прекинати. Наместо тоа, Jaguar се насочува кон нова клиентела што е подготвена да потроши околу 140.000 евра за автомобил.

Извршниот директор на Jaguar, Родон Гловер, го опишува идниот купувач на следниов начин: „Тие ќе бидат независни, ќе го ценат дизајнот и ќе бараат ексклузивност. Очекуваме да бидат помлади и побогати, поврзани и поурбани. Ќе имаат многу пари, но малку време, па затоа секој аспект од нивното искуство со нас мора да биде беспрекорен“.

А што е со моменталното забавување на растот на пазарот на електрични возила? Jaguar не е загрижен. „Сè е прашање на време“, објаснува Гловер, истакнувајќи дека тие зборуваат за модели кои ќе го достигнат својот врв во 2030 година, а не во 2025 година. „Покрај тоа, нашиот производ ќе биде пресвртница. Досег до 700 километри и полнење од 15 минути го прават фундаментално различен од сè што е на пазарот денес.“