Кога јавноста сака да консумира дигитална содржина, а законските канали се бавни за да го овозможат тоа, премногу скапи или фрагментирани, корисниците ширум светот се свртуваат кон пиратерија.

MUSO, аналитичка компанија која собира податоци за дигитална пиратерија и анализира трендови, ги објави своите прогнози за 2024 година за овој сегмент од не секогаш легална потрошувачка на дигитална содржина.

Минатата година, тие регистрираа 216,3 милијарди посети на пиратски веб-страници, што е пад од 5,7% во споредба со претходната година – но и покрај ова, постојат некои категории кои се во пораст, додека други се во уште поголем пад. Тоа е сложена слика, како што велат, која покажува глобални промени, првенствено во побарувачката за содржина од дигитални медиуми.

ТВ и филмската пиратерија во опаѓање
MUSO пишува дека главниот сектор, оној со најголем раст на дигиталното пиратство, е издаваштвото. Посетите на страниците што нудат пристап до нелегално добиени копии од манга стрипови, научна фантастика и неофицијални преводи, кои се појавуваат пред официјалните изданија, се зголемија за 4,3%, достигнувајќи 66,4 милијарди минатата година. Пиратеријата на книги и стрипови стана втора најпопуларна категорија за пиратите, веднаш по телевизијата.

Кога станува збор за ТВ содржината, таа регистрираше 96,8 милијарди посети и пад од 6,8%, а во рамките на таа категорија, само аниме содржината се повеќе се пиратира. Филмската пиратерија се намали за 18% и остана на 24,3 милијарди посети, но причината, според овие аналитичари, е интересна. Имено, холивудската серија штрајкови во 2023 година доведе до помалку производство на содржини, па гледачите едноставно имаа помалку за преземање во пиратски верзии.

Друг голем сектор е во опаѓање, оној на музиката. Тоа е приказна за успех, вели MUSO, бидејќи зрелоста и широкото присуство на платформи како што се Spotify и Apple Music ја направија музичката пиратерија непотребна за многумина. Како резултат на тоа, побарувачката за нелегални извори на музика се намали за 18,6%. Софтверската пиратерија се намали за 2,1%.

На крајот на краиштата, приказната е секогаш иста – секогаш кога има скапи и/или фрагментирани правни услуги на пазарот, или воопшто ги нема, потрошувачите ќе се свртат кон пиратерија. Кога ќе им се понудат унифицирани и достапни услуги, многумина ќе претпочитаат да добијат содржина од легални извори.