Кога ќе потцените шаховска машина од 1977 година, се случува нешто слично на ова.

Иако многумина ги сметаат за следниот чекор во развојот на вештачката интелигенција, големите јазични модели не се толку паметни како што некогаш се сметаше. Од време на време, некој чуден експеримент или тест нè потсетува дека оваа таканаречена „интелигентна“ вештачка интелигенција всушност не постои. Неодамнешен тест дефинитивно го покажа тоа.

Емулацијата на Atari 2600, која работи на оскудни 1,19 MHz, со прецизно темпиран часовник, е повеќе од доволна за целосно да го победи ChatGPT во игра шах. Инженерот на Citrix, Роберт Џуниор Карузо, спроведе мал експеримент за време на викендот: го спротивстави Atari 2600 против четбот на OpenAI. Не заврши добро за четботот.

Карузо наводно ја добил идејата од самиот ChatGPT, откако „разговарал“ со ботот за историјата на вештачката интелигенција и шахот. Сервисот на OpenAI наводно предложил посебна игра Atari Chess, за која Карузо претпоставил дека е референца на Video Chess, единствената шаховска игра издадена за Atari 2600.

И покрај тоа што доби рана предност, ChatGPT се мачеше. Ботот ги мешаше шаховските фигури, топовите и ловците, промашуваше очигледни опции за потези и направи мноштво збунувачки грешки. Во еден момент, ChatGPT дури и ги обвини надворешните фактори како апстрактните симболи што ги користи Video Chess за да ги претстави фигурите за неговата неспособност да ја следи состојбата на играта и лошата игра.

Ботот очигледно постојано бараше да ја рестартира играта, но на крајот беше поразен од 8-битниот „мотор“. Процесор од 1 MHz треба да може да размислува еден или два потега напред во најдобар случај, додека ChatGPT треба да може да се потпре на голем број модерни, моќно трошливи графички процесори за да може услугата воопшто да работи. Но, сите тие технички и технолошки предности не беа важни. ChatGPT изгуби.