Кинескиот автомобилски гигант BYD, кој веќе го надмина Tesla во глобалната продажба на електрични возила, сега го насочува своето внимание кон луксузните спортски автомобили.
Неговата премиум марка Denza го претстави моделот Z, луксузен електричен автомобил во впечатлива темно сина боја, со што јасно стави до знаење дека сака да се натпреварува со западните брендови како Porsche и Mercedes-Benz.
【DENZAがDENZA Zコンセプトスポーツを発表】
▪︎DENZAはBYDの高級志向ブランド
▪︎雲辇-Mサスペンション搭載
▪︎ワイヤーコントロールステアリングシステムを搭載
▪︎市販化に向け現在テスト走行中 pic.twitter.com/SnWckLkCNr— 新車情報X (@Enhance_Cars) April 23, 2025
Моделот беше претставен на отворањето на саемот Авто Шангај, најголемата автомобилска изложба во Кина, која собира бројни домашни и странски производители и голем број новинари во изложбениот центар во Шангај.
Пред официјалното претставување, Denza Z беше скриен под црна церада, а на штандот беше и Ванг Чуанфу, основачот на BYD и еден од најпознатите кинески претприемачи.
Саемот го одбележа конкуренцијата меѓу производителите преку раскошни презентации и паралелни прес-конференции, што дополнително ја нагласува технолошката сила и брзината на раст на кинеската индустрија за електрични возила, која сè повеќе ги изненадува западните конкуренти и со својата понуда и со квалитетот.
Додека Соединетите Американски Држави под претседателот Доналд Трамп воведоа нови царини за увоз на автомобили, кинескиот ЕВ сектор стана центар на стратешките промени во глобалната индустрија, при што западните брендови бараат нови партнери и пристапи за да останат конкурентни на најголемиот светски автомобилски пазар.
Минатата година BYD ја престигна Tesla по глобална продажба, а ја одржува предноста и на домашниот пазар. Тесла вчера објави неочекувано голем пад на кварталните приходи.
Вкупната продажба падна за 9%, продажбата на возила падна за 20%, а нето добивката падна за 71% во споредба со минатата година, делумно поради трговската војна и растечките негативни перцепции за врските на Илон Маск со американската администрација.
Denza Z предизвика голем интерес уште откако беа објавени фотографии од прототипот на почетокот на оваа година. Претставниците на BYD најавија дека возилото ќе биде „опремен со најголема технологија и луксуз“.
Denza беше лансирана пред повеќе од една деценија како заеднички проект со Mercedes, но сега е во целосна сопственост на BYD.
На почетокот на овој месец Denza официјално беше лансирана на европскиот пазар.
Додека главниот бренд на BYD е познат по своите достапни електрични и хибридни модели, Denza бележи чекор напред на пазарот, искористувајќи ги обемните ресурси на компанијата за да се пробие во луксузниот сегмент.
„BYD постојано игра офанзива. Со честото воведување нови возила и карактеристики, ја држи конкуренцијата подалеку, додека неговата структура со ниска цена овозможува агресивни цени“, рече Ту Ле, основач на консултантската фирма Sino Auto Insights.
Воведувањето на Denza доаѓа во чувствителен момент за Porsche, кој во својот годишен извештај за 2024 година призна пад од 28% на годишно ниво во Кина, наведувајќи го тешкото економско опкружување.
Цената на Denza Z се уште не е позната, но минатиот месец во продажба излезе теренецот Denza N9 со почетна цена од 389.800 јуани (околу 53.500 долари). За споредба, популарниот теренец BYD Song Plus започнува од околу 18.500 долари.
BYD продава и луксузни EV под името Yangwang, чиј SUV U8L, по цена од повеќе од 1 милион јуани (околу 137.000 долари), исто така беше претставен на саемот во средата. Јангванг штотуку продаде 10.000. возила, што е важна симболична пресвртница за премиум сегментот.
Планот на BYD е да го удвои извозот надвор од Кина на повеќе од 800.000 возила во 2025 година. Компанијата планира да ја задржи предноста во трошоците со локализирање на производството во странство, рече претседателот на компанијата на повик со инвеститорите минатиот месец, според Ројтерс.
ЕУ минатата година воведе високи тарифи за кинеските ЕВ поради наводните пазарни субвенции, додека 100-процентните царини наметнати од поранешната администрација на Бајден речиси целосно ги исклучија кинеските производители од американскиот пазар дури и пред тековниот трговски конфликт.
BYD продаде над еден милион електрични возила (батериски, хибридни и комерцијални) во првиот квартал од 2025 година, што претставува зголемување од 60% во однос на претходната година.
Во 2024 година, BYD постигна продажба од 107 милијарди долари (+29%), со испорачани 4,27 милиони возила. Тесла имаше приход од 97,7 милијарди долари во истата година, со испорачани 1,79 милиони возила со батерии – што исто така го означи првиот годишен пад во испораките (-1,1%).
Според Кинеската асоцијација за патнички автомобили, Tesla моментално има 6,1% пазарен удел во Кина. Додека BYD произведува и електрични и хибридни модели, Tesla нуди исклучиво возила на батерии. Сепак, испорачани 1,76 милиони возила со батерии на BYD се речиси на исто ниво со Tesla.