Во својот потфат, Русија има голема поддршка и помош од Кина.
Не е тајна дека Русија полека работи на тоа што е можно повеќе да ги избегне западните технологии и да ги развие своите, а нивните најнови напори се чини дека се во видео игрите.
Антон Горелкин, заменик-претседател на Комитетот за информатичка политика на Државната дума, откри некои детали за руската конзола за видео игри што ја развива Министерството за индустрија и трговија, пренесува TechSpot. Оваа потенцијална конзола ќе има процесор Elbrus и ќе се покренува со софтвер Aurora или Alt Linux, кои се руски гранки на популарниот оперативен систем Linux.
Според TechSpot, процесорот Elbrus е првенствено дизајниран за одбрана, критична инфраструктура и други апликации. Овој процесор не е на ниво на она што во моментов го произведуваат Intel, AMD и Arm и сигурно нема да ги достигне нивоата на моќност што ги имаат PS5 или Xbox. И покрај послабиот чипсет, Горелкин нагласи дека конзолата не е дизајнирана да покренува порти на постари игри, туку наместо тоа ќе работи „домашни видео игри“. Ова веројатно значи дека на Русија ќе и треба и сопствена програмерска заедница за да ги дизајнира тие игри.
Исто така, постои уште една конзола наречена Fog Play, која е во развој, но повеќе е уред за игри во облак. Корисниците со компјутери од висока класа можат да ги изнајмат на сопствениците на Fog Play, кои играат видео игри на овие компјутери преку облакот.
Овие потенцијални конзоли се само еден аспект од пошироките планови на Русија за технолошки суверенитет. Русија веќе некое време се обидува да го направи ова реалност – но дигиталната изолација го отежнува.
И покрај напредокот што го постигнува, Русија сè уште многу се потпира на кинеската технологија. Кинеските паметни телефони се популарни во Русија, а кинеската електроника и технологијата за двојна употреба продолжуваат да влегуваат во Русија.
Во моментов, Русија веројатно не може да постигне вистинска технолошка независност, во видео игри или други клучни области, бидејќи премногу се потпира на Кина и нема способност да произведува чипови на ниво на оние во конзолите PS5 и Xbox.
Две руски конзоли за видео игри служат како добар пример за предизвиците со кои се соочува земјата со оглед на нејзините лоши односи со многу светски суперсили. Во секој случај, Русија веројатно ќе продолжи да се бори за својот технолошки суверенитет.
Поврзани артикли