Одделот за вештачка интелигенција DeepMind разви напреден роботски систем за контрола на рацете, кој може да игра пинг-понг на ниво на играчи аматери, во различни начини на игра и сценарија.
Роботската рака со рекет на крајот стана добра во играње пинг-понг како и аматерски играчи – според одделот за вештачка интелигенција на Google, DeepMind. Постигнувањето на роботски перформанси слични на човекот во реални услови е крајната цел на многу компании и проекти за роботика, а овој потфат е уште еден чекор во таа насока.
Системот за вештачка интелигенција на DeepMind, поврзан со роботска рака АББ, „научи“ да игра тенис на маса на приближно ниво на луѓето, на кои им требаат години тренирање за да постигнат сличен квалитет на игра.
Google објави и труд за сè, достапен на услугата Arxiv, и ги сподели со јавноста видеа од „раката на роботот за пинг-понг“ во акција. Како што се гледа, роботот игра квалитетни шутеви (форхенд и бекхенд), реагира на „сечењето“ на топката од противникот и го прилагодува неговиот удар според неговото вртење, „закуцува“ високи топки, враќа непредвидливи сервиси, може да враќа топки со пократка или поголема оддалеченост од масата, го следи стилот на игра на противникот, па дури и враќа „нец“ топки, т.е. оние кои го допираат врвот на мрежата во лет и наеднаш го менуваат својот пат.
За време на тестирањето на натпреварите со аматерски пингпонгари, роботот освоил 13 од 29 одиграни натпревари (45% победи). Во таа прилика се соочи со играчи кои не ги „видел“ да играат досега, а беа од различни нивоа на вештини, од почетници до оние достојни за аматерски турнири.
Во однос на квалитетот на противникот, роботот ги добил сите мечеви против почетници, 55% од нив против играчи со средна класа, а ги загубил сите натпревари во кои противникот бил напреден во пинг-понг. Затоа, DeepMind заклучува дека покажал солидно ниво на игра, споредливо со човек – можеби сè уште не е подготвен за Олимпијадата, но секако е подготвен за некој рекреативен турнир.