Односите често може да бидат комплицирани, но малкумина се толку комплицирани како односот помеѓу Apple и Google.

Apple во нов напад на Google, со јасна порака до своите 1,4 милијарди корисници, предложи да престанат да го користат Chrome на нивниот iPhone.

Но, зошто Apple реши да го направи ова сега? Google моментално е во мисија да ги конвертира корисниците на Safari во Chrome. Компанијата се потпира на Safari за извршување на повеќето барања за пребарување на iPhone, при што Google Search е стандардно за Safari.

Ова е финансиски аранжман направен од Apple и Google. Тој аранжман наскоро би можел да биде предмет на антимонополски истраги во САД и Европа, принудувајќи го Google да најде „план Б“.

Chrome има само 30% инсталирана база меѓу корисниците на iPhone, а целта на Google е да го зголеми тоа на 50%, со што под своја капа ќе стави уште 300 милиони корисници на iPhone. Apple секако не го сака тоа.

Apple почна да објавува билборди за приватност на Safari во градовите низ Америка. Она што започна како локална кампања во Сан Франциско сега стана глобално. И се додека рекламите не го спомнуваат Chrome, не треба.

Приватноста е Ахиловата пета на Chrome. Режимот за квази-приватност на Chrome е многу помалку приватен отколку што веруваат корисниците. Во последните денови имаше и предупредувања дека Google ги снима податоците на уредот од корисниците на Chrome со скриена поставка што не може да се оневозможи.

Apple штотуку го подигна вниманието во таа битка за приватност со нова видео реклама која го користи филмот „The Birds“ на Хичкок за приватност на паметните телефони, а нејзината порака е јасна. Ако не сакате да ве следат онлајн, користете Safari. Што значи, многу едноставно, ако не сакате да ве гледаат онлајн, не користете Google Chrome.

Иако во видеото има предлози дека оваа порака би можела да ги таргетира корисниците на Android да се префрлат на iPhone, тоа не е поентата. Ниту еден корисник нема да го отфрли Андроид само за друг прелистувач, без разлика колку е силна рекламата. Станува збор за задржување на корисниците на iPhone во оградениот екосистем на Apple.

Непријатната реалност за Apple е дека неговите корисници претпочитаат пребарување на Google. Самиот Apple наводно открил дека ова е подобро од другите алтернативи.

Прашањето е дали Google нуди напредни функции за пребарување со вештачка интелигенција на Chrome кои не се достапни на друго место. Знаеме дека се размислувало за вакви потези, иако засега се исклучени. Но, ова бојно поле со вкрстени прелистувачи сега е турбулентно и ќе биде интересно да се види како ќе се развива ситуацијата.