Според новите извештаи од групите за заштита на потрошувачите, повеќето сајтови за претплата користат „темни обрасци“ за да влијаат на однесувањето на клиентите при претплатата и личните информации.
Темните обрасци се „практики кои вообичаено се среќаваат во онлајн корисничките интерфејси кои ги насочуваат, доведуваат во заблуда, принудуваат или манипулираат потрошувачите да донесуваат одлуки кои често не се во нивен најдобар интерес“.
Ова истражување беше спроведено од страна на Меѓународната мрежа за заштита на потрошувачите (ICPEN) и Глобалната мрежа за заштита на приватноста (GPEN).
ICPEN прегледа 642 страници и мобилни апликации со компонента за претплата и откри дека една темна форма се користи на скоро 76% од нив, а повеќе темни форми на 68%.
Еден од најчестите темни обрасци беше „прикривањето“, каде што компанијата го отежнува пронаоѓањето на потенцијално негативни информации.
ICPEN рече дека 81% од платформите со претплати за автоматско обновување ги задржале корисниците затоа што не знаеле каде да најдат за да го исклучат.
GPEN истражуваше темни обрасци кои би можеле да ги поттикнат корисниците да ја загрозат нивната приватност. Во овој преглед, скоро сите од над 1.000 испитани сајтови и апликации користеа „измамнички дизајнерски пракси“.
Повеќе од 89% од нив користеле сложен и збунувачки јазик во нивните политики за приватност, а речиси 50% користеле „емотивен јазик“ за да влијаат на клиентите.
Овие работи се опасни затоа што можат да ги наведат корисниците да остават повеќе од нивните лични информации отколку што е потребно, како и неволно да останат претплатници само затоа што не разбираат или не знаат како да се откажат и да престанат да плаќаат за некоја услуга.