Поради неисправни системи или сложени интерфејси, значителен дел од работната недела, кој се движи од половина ден до цел ден, поминува во фрустрација.
И покрај значителниот напредок на компјутерската технологија во изминатите 15 години, компјутерите сè уште ни го загорчуваат животот со различни дефекти, значително од 11 до 20 проценти, покажа студијата на Универзитетот во Копенхаген и Универзитетот Роскилд.
Недостаток на меморија, паѓања на програмите поради кои губиме податоци, нефункционални системи… фрустрациите предизвикани од неисправни компјутери, за жал, сè уште се широко распространета појава, нагласуваат данските истражувачи во студијата објавена од списанието ACM Transactions on Computer-Human Interaction.
Зачудувачки високи проценти
Значителен дел од нашето време поминато на компјутери се троши поради неисправни системи или сложени интерфејси кои ја попречуваат нашата способност да ги извршуваме саканите задачи.
„Процентот е неверојатно висок и открива недоволна вклученост на обичните корисници за време на развојот на системот“, тврдат истражувачите. Проблемот е уште поголем бидејќи, покажа студијата, повеќето фрустрации произлегуваат од тешкотиите во извршувањето на секојдневните задачи, наместо од некои сложени напори и напредната употреба на компјутер.
Повторување на епизодите
Истражувањето опфатило учесници од различни профили: студенти, сметководители, консултанти, но и вработени во ИТ индустријата кои во просек поминуваат од шест до осум часа дневно на компјутери. Проблемите со кои редовно се соочуваа вклучуваат бавни перформанси на системот, привремено замрзнување на уредот, паѓање на системот и тешкотии при лоцирање информации. Дури 84 отсто од пријавените епизоди се однесуваат на проблеми кои редовно се повторуваат, а 87 отсто од испитаниците биле убедени дека овие проблеми ќе се повторат во иднина. Сето ова укажува дека денес се уште се соочуваме со истите основни проблеми како пред 15-20 години, пишува Bug.hr.
„Двете главни категории на проблеми кои опстојуваат се поврзани со несоодветна реализација и недостаток на прилагоденост за корисниците“, нагласуваат истражувачите. Повеќето поплаки се поврзани со перформансите (49%), употребливоста (36%) и корисноста (16%) на системот. Дополнително, иако технологијата несомнено напредна и стана поспособна, така се и нашите очекувања. Така, и покрај поголемите брзини, преземањето податоци сè уште често се перципира како фрустрирачки бавно.
Простор за подобрување
Студијата сугерира дека значителен дел од типичната работна недела, која се движи од половина ден до цел ден, може да се изгуби поради проблеми поврзани со компјутер.
„Кога ќе се најдеме опкружени со ИТ системи кои нè фрустрираат, од клучно значење е да препознаеме дека проблемот веројатно лежи во креаторите на системот, а не кај корисниците. Студијата јасно покажува дека има уште многу простор за подобрување“, заклучуваат истражувачите кои се залагаат за развој на системи кои ќе бидат полесни за употреба.