Студијата на Ирскиот совет за граѓански слободи (ICCL) покажа дека податоците од просечниот европски корисник се споделуваат 376 пати на ден.
Податоците за секој корисник на Интернет се споделуваат стотици пати секој ден додека компаниите конкурираат за позиции за онлајн рекламирање, сугерира новата студија од Ирскиот совет за граѓански слободи (ICCL). Студијата покажа дека податоците на просечниот европски корисник се споделуваат 376 пати дневно, а на САД дури 747 пати.
Приходите од дигиталното рекламирање се она што ги прави повеќето интернет услуги бесплатни за користење. А за да знаат компаниите кому да постават одредена реклама, ги собираат своите податоци.
Податоците се споделуваат помеѓу брокери кои дејствуваат во име на оние кои сакаат да поставуваат реклами, во реално време, додека веб-страницата се вчитува пред некој што ја посетува. Самите брендови во рекламите не се вклучени во процесот.
Овие податоци содржат информации за уредот на кој се вчитува страницата, некои детали за тоа каде се наоѓа тој уред и други информации како што се претходно посетените веб-страници и нивната тема. Се користи за обезбедување на најрелевантниот понудувач за огласниот простор на страницата. Сето тоа се случува автоматски, во дел од секундата и претставува мултимилионска индустрија.
Податоците за идентитетот не се вклучени, но активистите тврдат дека самата количина на податоци е сепак повреда на приватноста.
„Секој ден, индустријата RTB – Real Time Bidding (наддавање во реално време) го следи она што го гледате, без разлика колку е приватно или чувствително, и снима каде одите. Ова е најголемото прекршување на податоци досега забележано. И тоа се случува секој ден“, рече др. Џони Рајан, виш соработник во ICCL.
Бројките во извештајот на ICCL не ги вклучуваат резултатите на двата најголеми технолошки гиганти финансирани од приходите од реклами – Мета (кој е сопственик на Facebook) и Amazon.
Тој вели дека изворот на податоци е Google feed, кој покрива период од 30 дена. Достапно е за индустријата, но не и за јавноста.
Во извештајот на ICCL, меѓу другото, се наведува дека:
– Податоците за навиките на американските веб-корисници се споделуваат во процесот на продажба на реклами 107 билиони пати годишно. Европските кориснички податоци се споделени 71 милијарда пати;
– Приватните податоци на корисници од Европа и САД се испраќаат до компании ширум светот, вклучително и Русија и Кина, без корисниците да имаат никаква контрола што се случува со тие податоци.
Инаку, ICCL веќе покрена неколку тужби против индустријата која се занимава со дигитално рекламирање, но и против Европската комисија за заштита на податоците. Имено, тие сметаат дека оваа практика на дигитално рекламирање ја нарушува приватноста на корисниците, бидејќи никој досега експлицитно не се согласил со оваа практика.