EDR уредите или популарно наречените црни кутии ќе собираат многу детални податоци и ќе станат задолжителни за новите модели од 6 јули 2022 година.

Современите автомобили се толку полни со електроника што можат слободно да се наречат компјутери на тркала. Системите за помош, возење и безбедност користат низа сензори за следење на секој параметар при возењето. Што се случува со сите податоци што ги собираат? Европската комисија штотуку го претстави нацрт-законот со кој ќе се дефинираат податоците што ги собираат црните кутии.

Според предлогот на ЕК, податоците од уредот нема да бидат достапни безжично, а пристапот до дискот за нивно преземање ќе биде возможен само по отклучување на вратата на возилото. Ова ги штити возачите од истекување на податоци во погрешни раце. Основните податоци што ги собира EDR ќе бидат марката и моделот на возилото, неговата варијанта и опремата. Што е со деталите?

Според проектот, црните кутии во автомобилите ќе треба бележат податоци за:

  • брзината на возилото помеѓу 0 и 250 km/h во 5 секунди пред судир
  • степенот на притискање на педалот за гас во период од 5 секунди пред ударот
  • активирање на сопирачката во период од 5 секунди пред ударот
  • движењата на воланот во период од 5 секунди пред ударот
  • промени во надолжните и страничните брзини за време на судирот
  • состојбата на безбедносните појаси (врзани/одврзани) во период од 1 секунда пред судирот
  • брзината на моторот
  • активирање на ABS
  • агол на навалување на возилото
  • работа на системот за стабилизација во лентата на движење
  • активирање на воздушното перниче
  • положбата на предните седишта (одлука на компјутерот да го активира воздушното перниче),
  • статусот на индикаторот на системот за следење на притисокот во гумите (TPMS) по друг момент пред судирот
  • работата на темпоматот 5 секунди пред ударот,
  • статусот на активните системи за помош на возачот

Листата може да биде и подолга

Податоците собрани од регистраторите на настани се користат за анализа на текот на несреќите за да се зголеми нивото на безбедност на патиштата. Податоците треба да се анонимизираат и да се пренесат до избрани индустриски институции. Ако мислите дека списокот со параметри што треба да се складираат во EDR е долг, треба да знаете дека сè уште може да се промени.

Извор: Додај Гас