Европската комисија, наводно, е решена да објави датум кој треба да го означи дефинитивниот крај на продажбата на возила со конвенционален погон на територијата на ЕУ, а според последните гласини, тоа треба да се случи во 2035 година
Што точно ќе предложи Комисијата, ќе дознаеме на 14 јули, кога ќе биде презентиран пакетот мерки за ублажување и борба против климатските промени. Ќе бидат предложени дванаесет мерки за намалување на загадувањето на воздухот, а една од точките се очекува да биде тотална забрана за продажба на SUS автомобили.
Наводно, Европската комисија ќе побара да се забрза електрификацијата, а една од опциите ќе биде дефинитивно запирање на продажбата на „валканите“ мотори со внатрешно согорување. Ова ќе се направи во фази – прво ќе се инсистира на тоа дека нормите во врска со емисијата на штетни гасови треба да да се заострат уште повеќе.
Во 2035 година, овие норми ќе бидат такви што ќе бидат дозволени само „нула емисии“, што значи дека сите брендови на автомобили кои работат во ЕУ ќе мора да продаваат само електрични автомобили, или евентуално FCV модели.
Останува да се види како ќе реагира Европскиот парламент на ова, но и земјите-членки, особено оние кои повеќе се потпираат на автомобилската индустрија. Француската влада претходно јавно ги критикуваше „престрогите“ правила за емисија, како и новиот стандард Еуро 7, што значително ќе го забрза заминувањето на SUS единиците од пазарот.
Четиринаесет години, колку што останува до 2035 година и забраната за продажба на споменатите модели, е прилично краток период. Како прво, поради фактот што електричните возила сè уште имаат неколку болки – од мала автономија, голема маса, па сè до екстремно високи цени. Тука е и главоболката поврзана со недостаток на соодветна инфраструктура, но и добивање електрична енергија од термоелектраните.
Но, што точно планира Комисијата, ќе откриеме за помалку од еден месец. Едно нешто изгледа сигурно – традиционалниот автомобил ќе биде еутанизиран.