Кинеските компании како BYD, кои некогаш беа исмејувани како обични имитатори, сега поставуваат нови правила во индустријата каде што брзината е од суштинско значење.

Неверојатно, некои од нив успеаја да го намалат времето за развој на ново возило од просекот во индустријата од речиси пет години на само 18 месеци. Прашањето е: дали ова е случај на супериорна ефикасност или опасно прескокнување на клучни чекори?

Carbuzz ги истражуваше неверојатно брзите процеси на развој на кинеските возила за да ја открие тајната на нивниот успех и што тоа значи за Западот.

Кинескиот рецепт за успех
Водечките кинески брендови како BYD, Chery и Zeekr сега не само што доминираат на огромниот домашен пазар, туку и сè поагресивно бараат можности надвор од Кина. Нивниот метеорски раст е резултат на радикално поинаков пристап кон развојот на возилата што ги остави западните гиганти како што се General Motors, Volkswagen и Toyota во целосен восхит.

Додека на гореспоменатите компании им требаат помеѓу четири и пет години за да дизајнираат, тестираат и лансираат нов модел, што вклучува исцрпно тестирање во реалниот свет и создавање на повеќе прототипови, Кинезите едноставно немаат време. Според истрагата на Ројтерс, тие го скратиле целиот процес на неверојатни 18 месеци.

Оваа предност произлегува од фундаментална промена во филозофијата. Компании како BYD и Chery се водат од принципот „доволно добро“ за да стигнат на пазарот што е можно побрзо.

Наместо бескрајно да го дотеруваат секој детаљ во потрага по совршенство, тие лансираат модел, а потоа го усовршуваат врз основа на повратните информации од клиентите. Ако тоа ви звучи познато, тоа е затоа што тоа е истата стратегија што ја користат технолошките стартапи од Силиконската долина – да објават производ и да видат што функционира.

Одличен пример е теренецот Omoda 5 на Chery. Кога компанијата одлучи да го адаптира овој модел за европскиот пазар во октомври 2023 година, им беа потребни само шест недели за да развијат ажурирана верзија со ново управување, суспензија, подобрени сопирачки и контрола на влечење и да ја испратат до дилерите. Со таква ефикасност, не е ни чудо што кинеските брендови презедоа повеќе од 50% од домашниот пазар, што е огромен скок во однос на 30% што ги држеа во 2020 година.

Како го постигнуваат невозможното?
Тајната лежи во масовната примена на дигитални алатки и вештачка интелигенција. Наместо да трошат време и пари на физички прототипови и долги тестови на патот, кинеските инженери се потпираат на напредни симулации и виртуелна реалност.

Zeekr, бренд во рамките на групацијата Geely, е совршен пример. Нивните инженери користат вештачка интелигенција за брзо пребарување на огромната архива на Geely од 20 години дизајнерски решенија за да ги пронајдат најекономичните компоненти за нови модели, со што драстично го забрзуваат процесот.

Geely исто така користи брзи дигитални симулации, познати како „hardware-in-the-loop“, за тестирање компоненти како што се сопирачки или трепкачи во рекордно време. Она за што на традиционалните производители им се потребни недели тестирање во реалниот свет, тие го прават виртуелно. Компанијата, исто така, наводно има симулатор во форма на автомобил кој му овозможува на лицето да го тестира системот во дигитална средина, целосно заобиколувајќи ја потребата за физички прототип.

BYD оди чекор понатаму. Не само што целосно ја интегрирала вештачката интелигенција во својот процес на дизајнирање, туку и произведува 75% од компонентите за своите возила во сопствена компанија. За споредба, Tesla набавува повеќе од половина од деловите за својот Модел 3 од надворешни добавувачи. Овој пристап ги елиминира доцнењата во синџирот на снабдување и му овозможува на BYD ефикасно да имплементира промени во дизајнот дури и во доцните фази од развојот.

Работна сила
Работната сила е еден од најголемите трошоци во автомобилската индустрија. Цената на работната сила во Кина е неспоредливо пониска отколку во Европа или САД, што им овозможува на компании како BYD да вработат армија луѓе. BYD има околу 900.000 вработени, што е еднакво на бројот на работници во Toyota и Volkswagen заедно, а работната недела често вклучува шест дена од по 12 часа.

Кинеските компании имаат многу поплитка хиерархија, со многу помалку чекори помеѓу менаџерите и директорите, што овозможува брзо донесување одлуки. Ова е во остра спротивност со бирократските лавиринти на западните корпорации, каде што одобрувањето на една промена во дизајнот може да трае со месеци. Кина има култура на итност и ефикасност.

Додека Toyota се држи до својот речиси свет процес на повеќе прототипови, Кинезите прифаќаат стратегија со поголем ризик за поголема награда и честопати целосно ја прескокнуваат таа фаза. Сè се потпира на симулации, а сите прилагодувања се прават откако автомобилот ќе се појави на пазарот.

За оние кои се сомневаат во безбедноста на овој пристап, брендови како Chery едноставно посочуваат на нивните петѕвездени безбедносни оценки на Euro NCAP. Квалитетот на кинеските возила денес е опасно близок до оној на нивните западни, јапонски и корејски конкуренти, пишува Carbuzz.

Глобално освојување
Охрабрени од овој триумф дома, кинеските производители сега решително тргнуваат кон освојување на глобалниот пазар. Продажбата на петте најголеми кинески компании се зголеми повеќе од двојно помеѓу 2020 и 2024 година. Предводник на извозната офанзива е Chery, кој продаде повеќе од 1,1 милион возила во 100 земји во 2024 година, што претставува речиси половина од вкупната продажба. BYD има слични амбиции – да продаде половина од своите возила надвор од Кина до крајот на деценијата.

Постојат значителни пречки на патот. САД ефикасно го забранија увозот на кинески автомобили со високи царини, а Европа се заканува со слични мерки, жалејќи се на неправедни државни субвенции за електрични возила. Но, Кинезите имаат одговор. Chery веќе гради фабрики во Европа, вклучително и заеднички проект со шпанскиот Ебро. Тие планираат да ги заобиколат царинските бариери и да обезбедат брз раст на Стариот континент.

Западните производители го чувствуваат притисокот. Во обид да станат поефикасни, тие исто така формираат партнерства со своите поранешни конкуренти. Volkswagen потпиша договор со XPeng, а Toyota сè потесно соработува со BYD, што е јасен знак дека тие ја препознаваат и заканата и можноста.

Фото: Принтскрин