Ако мислевте дека не постои хардвер на кој некој не може да го пушта легендарниот FPS Doom, сте се излажале. Еден ентузијаст сега успеа да го покрене со помош на антички CRT телевизор.
Телетекстот, стандард за прикажување текст и рудиментирана графика на ТВ екраните, е создаден уште во 1970 година. Иако неговите функции одамна се преземени од интернет услугите, тој сè уште се користи во многу земји. Својата слава ја стекна во 80-тите и 90-тите години на минатиот век, кога служеше за доставување информации во реално време, а со интерактивни функции можеше да „игра“ дури и некои основни и графички не претерано тешки игри.
Од друга страна, Doom е FPS игра создадена во 1993 година, токму во времето на големата популарност на телетекстот. Но, дури сега, 30 години подоцна, некој помислил да ги спои двете и – да игра Doom во графичка околина за телетекст. За да се остави впечатокот уште подобар и целосно ретро, играта беше направена на антички мал CRT телевизор, и тоа – сосема неверојатно – со помош на далечински управувач како контролер.
Авторот на оваа необична комбинација е корисник на YouTube со прекар лукнеу, кому ова му е прв експеримент прикажан на таа платформа, па немаме никакви дополнителни информации за него. Но, за среќа имаме некои технички детали за Doom на телетекст. Авторот пишува дека овде играта не „работи“ на самиот ТВ-уред или во рамките на телетекст интерфејсот, бидејќи овој стандард е прилагоден само за еднонасочен проток на податоци – т.е. само за прикажување на добиената содржина, во резолуција од 25 реда со по 40 знаци.
Можете да го пробате сами
Поради оваа причина, придружниот лаптоп со Linux е задолжен за извршување на програмата, која испраќа податоци до телетекст само за рендерирање и прикажување. Податоците пристигнуваат до телевизорот во пакети, кои содржат приказ на актуелниот фрејм на екранот и статусна лента, која ја прикажува моменталната здравствена состојба, муниција, оружје и други податоци важни за играта. Највисоката можна резолуција што може да се прикаже на овој начин е 78х50 пиксели, а колку Doom може да се репродуцира со таа резолуција – погледнете сами во приложеното видео.
Сите суптилности на овој начин на играње Doom, т.е. неговата презентација во основен телетекст, ја опиша авторот на GitHub, каде исто така им дал инструкции на сите ентузијасти кои би сакале да се обидат да водат ваква ретро игра во своја верзија.
Поврзани артикли