Истражувачката лабораторија на воздухопловните сили (AFRL) и компанијата Kartos Defense and Security Solutions заеднички го тестираа беспилотното летало XQ-58A Valkyrie на тест опсегот Јума неодамна.
Беспилотните летала се користат во војување речиси две децении. Тие се иновативни и скапи и им овозможуваат на армиите да извршуваат операции со висок ризик без да ги загрозат војниците. Со развојот на контрамерки, се зголеми и потребата за „потрошни дронови“, па беа развиени авиони за еднократна употреба.
XQ-58A Valkyrie е развиен од Kratos, а овој дрон ја претставува средината помеѓу двете класи на беспилотни летала. Авионот може да се користи повеќе пати, но дури и ако се изгуби за време на операција со висок ризик, неговата цена не е премногу висока за да претставува удар за воениот буџет.
Станува збор за субсоничен дрон со долг дострел, чија оригинална верзија била долга 9,1 метар и можела да носи речиси 544 килограми товар, додека брзината на летот била 882 км/ч.
Се проценува дека Valkyrie има домет од 5.600 km и може да достигне височина од 14.000 метри. Дронот го направи својот прв лет во 2019 година, а минатата година покажа дека може да носи и помал дрон и да го испушти за време на летот кога е потребно.
Беспилотното летало е дизајнирано како продолжение на напредните американски борбени авиони, може да се користи за надзор, како и во рој. По тестирањето на функционалноста и аеродинамичните перформанси, Kratos сега работи на Block 2 верзијата на дронот и неодамна го заврши првиот тест на тој понапреден модел.
Тестот беше успешен и покажа дека Valkyrie може да лета подолго и да носи потежок товар, но точните спецификации не се објавени во јавноста. Сепак, тие се подобри од одобрените.
Kratos произведе 12 примероци од верзијата Block 2, а за време на летот радио комуникацијата беше тестирана за дострел и оперативни мисии. Се симулираше и губење на комуникацијата, поради што дронот сам слета во одредена зона, со што ги покажа своите автономни способности. Способноста да лета без комуникација со базата значи дека авионот може да се врати на стратешка локација без да му даде можност на противникот да го следи неговиот комуникациски потпис.