Кога станува збор за американските авиони, еден од најпознатите е беспилотниот X-47B, а од компанијата Northrop Grumman најавија дека овие летала се подготвуваат за испорака во два воздухопловни музеи каде ќе станат дел од постојаната изложба.
Авионите X-47B ја завршија својата служба во американската војска и сега се музејски експонати.
X-47B е беспилотно летало без опашка со големина на воен брод, развиено од Northrop Grumman како дел од програмата UCAS. Според договорот потпишан во 2007 година, компанијата дизајнираше, произведе и тестираше два авиони X-47B. Во 2013 година тие беа искористени за демонстрација на првите полетувања од носачот, а тоа се тешко видливи автономни беспилотни летала.
Во април 2015 година, X-47B повторно влезе во историјата кога го изведе првото автономно воздушно полнење гориво (AAR) за беспилотно летало. ААР го отклучи целосниот потенцијал на беспилотни системи за надзор, напад и извидување како поддршка на американската морнарица. Овие историски демонстрации го зацврстија концептот на идните беспилотни летала и докажаа дека X-47B може да извршува стандардни мисии како што се полнење гориво во воздух и да работи заедно со авиони со екипаж.
Можеби најважно е што авионот докажа дека полуавтономниот авион може да се користи од носач на авиони и да се наполни гориво со поврзување со танкер. За да го искористи авионот X.47B, американската војска мораше да спроведе значителен технолошки напредок.
Првиот X-47B полета во 2011 година, а до 2015 година, два активни демонстрациски авиони завршија детални пробни летови и оперативно тестирање за интеграција, што ги направи подготвени за употреба на бојното поле. Во август 2014 година, американската морнарица објави дека го додала X-47B во операциите на своите носачи на авиони.
Northrop Grumman рече дека X-47B UCAS е дизајниран да и помогне на морнарицата да ја истражи иднината на беспилотната авијација базирана на носачи. Успешната програма за тестирање ги постави темелите за развој на постојана флота на беспилотни авиони базирани на носачи.
Сепак, се поставуваат прашања зошто авионите сега завршуваат во музеите.
The War Zone пишува дека програмата UCAS била толку успешна што многумина биле шокирани кога немало друг договор за повеќе тестирања. Излегува дека отсекогаш постоел план авионите да завршат во музеј по тестовите. Морнарицата ги задржа поради нивната ефикасност и корисност во очекување на континуиран развој, но една од причините за нивното „пензионирање“ беше загриженоста на службениците дека тие би можеле да бидат премногу скапи и недоволно „невидливи“ за операции.
Добрата вест е што и покрај тоа што се деактивирани, авионите ќе бидат зачувани и достапни за јавноста во музеите кои ќе ги чуваат.