Во октомври 2017 година јапонскиот истражувач за селенолошки и инженерски истражувања откри масивна подземна пештера на Месечината. Просторот, широк 100 метри и долг 50 километри, се смета за потенцијална локација за станица. Всушност, некои експерти тврдат дека најдобриот начин за живот на Месечината е во пештери.
За анализирање и за испитување на пештерата биле искористени радиобранови. Се смета дека пештерата би можела да содржи депозити од мраз и вода во камењата што може да се користат за производство на гориво.
Се смета дека пештерата била предизвикана од вулканска активност, што датира од пред 3,5 милијарди години. Се наоѓа само неколку километри под вулканските куполи наречени Мариус Хилс.
Јуничи Харујама, висок истражувач во Јапонската агенција за истражување на вселената, вели дека пештерата е можеби најдобриот кандидат за идни бази на Месечината поради стабилните услови и потенцијалот за заштита на луѓето и инструментите од микрометеорити и космичка радијација.
Оваа пештера дава надежи дека станицата на Месечината може да биде реализирана во блиска иднина, користејќи го природниот пејзаж на Месечината за да реши некои практични проблеми. Сепак, тоа не е единствената индикација дека ваков проект може да биде реалност.
Во минатото воспоставувањето постојано човечко присуство на Месечината било чиста научна фантастика. Неодамна, генералниот консензус се согласи дека таквиот проект ќе биде премногу скап за една организација да продолжи. Неодамнешните технолошки достигнувања сугерираат дека ова повеќе не е случај.
Сè – од автономни автомобили до тоалети способни за рециклирање на отпадот – ефикасно може да помогне за намалување на трошоците за станица на Месечината. Но НАСА нема пристап до финансиите како што некогаш имала. Програмата „Аполо“ што овозможи луѓето да стапнат на Месечината чинела 150 милијарди долари. Агенцијата добила само 19,65 милијарди долари во текот на 2017 година, а 19,3 милијарди долари во 2016 година.
Сепак, потенцијалната база на Месечината не е целосно зависна од НАСА. Приватните компании како „Спејс екс“ и други организации би можеле по сопствена иницијатива да го реализираат овој проект.