Истражувањето за начинот на популарната игра на табла Go, во која доминира вештачката интелигенција од 2017 година, покажа доста интересни резултати.

Напредокот на вештачката интелигенција, кој можеме да го видиме во последните месеци, е неверојатен и многумина се прашуваат дали вештачката интелигенција ќе стане толку напредна и способна што навистина ќе ги замени луѓето на повеќето работни места.

Иако многумина шпекулираат што може да се случи во тој случај – има и песимистички и оптимистички мисли, а како ќе изгледа иднината ќе покаже времето во која вештачката интелигенција ќе биде важен и секојдневен дел од нашите животи.

Еден од потенцијалните ефекти на вештачката интелигенција врз луѓето и работата би можел да биде доста позитивен бидејќи вештачката интелигенција може да не принуди да бидеме покреативни и поефикасни, односно да го промениме начинот на кој размислуваме и работиме. На подобро секако.

Барем така испадна со познатата игра на табла Go. Пред седум години, откако вештачката интелигенција го победи најдобриот играч Ли Седол, тој се пензионираше набргу затоа што заклучи дека вештачката интелигенција станала непобедлива. Сепак, неодамна еден аматерски играч на оваа игра успеа да ја победи вештачката интелигенција во 14 од 15 игри со искористување на една од недостатоците во алгоритмот, во чие пронаоѓање помогна исто така вештачката интелигенција.

Но, она што е уште поважно за оваа игра е тоа што покажа дека штом вештачката интелигенција почнала да победува, луѓето почнале да ги менуваат своите стратегии и начинот на кој играле. Тие станаа покреативни и помалку предвидливи во своите потези, во споредба со периодот пред AlphaGo да го победи Седол, според студијата спроведена од научници од Универзитетот во Хонг Конг и Јеил, која анализирала повеќе од 5,8 милиони потези во овие игри одиграни помеѓу 1950 и 2021 година.

Со помош, се разбира, на вештачката интелигенција, тие создадоа статистички индекс наречен „индекс на квалитет на одлучување“ (DQI), а примената на неговите потези покажа дека до 2016 година напредокот во играта бил многу мал од година во година.

Во просек изнесуваше 0,2 DQI, додека во некои години квалитетот на играта дури и опаѓаше. Но, по воведувањето на вештачката интелигенција, имаше зголемување од 0,7 проценти годишно, при што професионалните играчи почнаа да користат понови стратегии. Така, во 2018 година дури 88 отсто од игрите користеле комбинација која претходно не била забележана, додека оваа бројка во 2015 година изнесувала 63 отсто.

Истражувањето нагласува дека, поради вештачката интелигенција, луѓето почнале да ги менуваат традиционалните стратегии и да истражуваат нови и иновативни потези, што позитивно влијаело на нивната способност за одлучување.