Дури и кога корисниците на YouTube велат дека не се заинтересирани за одредени видови видеа, слични препораки постојано доаѓаат, покажува новото истражување на Mozilla.

Истражувачите на Mozilla открија дека копчињата како „не сум заинтересиран“, „не ми се допаѓа“, „престани да препорачуваш канал“ и „отстрани од историјата на прелистување“ се неефикасни во спречувањето да се препорача слична содржина. Овие копчиња и понатаму дозволуваат повеќе од половина од препораките слични на оние за што корисниците рекоа дека не ги интересира, покажа извештајот.

Во истражувањето учествувале 22.722 волонтери кои ја инсталирале екстензијата RegretsReporter во нивните веб-прелистувачи. Таа екстензија би ја променила функционалноста на дислајк копчето на таков начин што со кликнување на копчето по случаен избор ќе им се додели на волонтерите во истражувањето една од дејствата како „Не ми е гајле“, „Не ми се допаѓа“, „престанете да препорачувате канал“ и „отстрани од историјата на прелистување“. Покрај тоа, имаше контролна група каде што кликнувањето на копчето не направи ништо.

Во споредба со контролната група, испраќањето сигнали „не ми се допаѓа“ и „не ме заинтересира“ било само „маргинално ефективно“ во спречувањето на лошите упатувања. Копчињата „не препорачувај канал“ и „отстрани од историјата на гледање“ беа малку поефикасни. Истражувачите велат дека алатките што ги нуди YouTube се сè уште несоодветни за да се одвратат несаканите содржини.

YouTube вели дека неговите системи работат како што е предвидено.

„Извештајот на Mozilla не зема предвид како всушност функционираат нашите системи, па затоа ни е тешко да собереме многу сознанија“, изјави за Wired портпаролката на YouTube, Елена Хернандез, додавајќи дека гледачите имаат контрола врз нивните препораки.

Ова ја вклучува „можноста да се блокираат видеата или каналите да не им бидат препорачани во иднина“.

Освен YouTube, други платформи како TikTok и Instagram воведоа повеќе алатки за повратни информации од корисниците за да го обучат алгоритмот да им прикажува релевантна содржина. Сепак, корисниците често се жалат дека дури и кога означуваат нешто што не сакаат да го видат, остануваат слични препораки.